Ro og tomatsuppe i forstaden

Sidder her i vores vidunderlige stue og kigger ud på sneen og mørket i haven. Manden er taget på forretningsrejse, kalenderlyset er tændt, det første barn sparker i maven og jeg varmer mig med tomatsuppe og en hjemmebagt bolle. Huset er stille, dog med de lyde som jeg stadig – her 4½ måned efter vi flyttede ind – skal vænne mig til.

IMG_1723

Verdens nemmeste tomatsuppe

Jeg er på jagt efter ro. Ro i en hverdag med et selvvalgt travlt og fantastisk arbejde, ambitioner til op over skorstenen og en voksende lyst til at skabe endnu mere plads til yoga, strikketøj, madlavning og gode bøger. Vinteren har gerne den effekt på mig, men i år er det kombineret med en barsel rundt om hjørnet, hvor livet pludselig får andre prioriteter. Så her i forstaden skal der være plads til ro, kærlighed og forkælelse…

Verdens nemmeste tomatsuppe

1 stort forårsløg, skåret i små bidder
1 fed hvidløg, revet
1 dåse hk. økologiske tomater
1 gulerod,  revet
1 dusk persille
2 tsk tørret basilikum
1/4 terning hønsebouillon
Vand til det passer
2 spsk fløde

Kog alting undtagen fløden sammen i ca. 20 minutter, blend og kog op igen med fløden i. Smag til med salt og peber. Nyd at du har lavet et fuldstændig simpelt måltid som smager skønt.

Leave a Reply

